Wednesday, January 6, 2010

School Daze

Setelah puas berfikir dan berfikir, akhirnya kami mengambil keputusan untuk menghantar Husna ke Sekolah Kebangsaan Sri Skudai tahun depan. Bila aku tengok ranking sekolah ni, boleh la tahan. Sekolah bagus tapi budak malas, sama lah jugak kan...so, hopefully she will get a boost by having to attend a good school. Nak hantar ke Convent tu jauh sangat...kesian la...aku dulu sekolah kampung jer..sekolah kebangsaan Kg Pasir...dulu sekolah tu koman je, tak cantek mcm sekarang...
Ini ranking tahun 2007, my sis said last year this Sri Skudai school was third. The lower the GPS the better she said, whatever that means. Poster ni pun tak tunjuk apa makna all those acronyms.




Aku suka betul sign board ni lah...rupa2nya dari sekolah rendah kita dah diajar this concept...bila dah dewasa, macam terlupa la pulak...
Bila petang aku nak register kan sekolah agama, cikgu kata tunggu bulan Julai, sebab ada test. Camne kalau budak tu tak lulus, takkan dia nak deny entry kot? Lagi lah kesian, budak yg sesat akan terus tersesat...nanti aku find out...

No comments: