Wednesday, February 9, 2011

Thank You Allah

Alhamdullillah, aku masih sihat, supaya aku boleh lebih banyak beribadah dan membantu insan lain, dalam mencuba menjadi khalifah yg baik.
Alhamdullillah, aku masih boleh bekerja, supaya aku boleh membantu meringankan beban kewangan suami.
Alhamdullillah, aku masih bernafas hari ini, supaya aku boleh melihat anak-anakku membesar dgn kasih sayang dari ibu dan ayahnya.
Alhamdullillah, aku masih bertahan di tempat ini, supaya aku dapat membantu ia lebih maju dan menjadi lambang kejayaan anak watan yg majoritinya adalah muslim.
Alhamdullillah, aku masih diberi peluang untuk mengetuai, supaya aku dapat membimbing anak watan ke pencapaian yg lebih baik.
Alhamdullillah, aku masih lagi seorang isteri, supaya aku dapat berkhidmat kepada seorang lelaki bernama suami.
Alhamdullillah, aku masih lagi seorang ibu, supaya aku dapat mencurahkan kasih sayang dan didikan yg sebaiknya untuk darah daging ku sendiri.
Alhamdullillah, aku masih punya teman-teman, supaya aku boleh berkongsi saat suka duka bersama.
Alhamdullillah, aku masih punya iman, supaya aku dapat mengawal perasaan marah, benci, meluat, dan yg sewaktu dengannya.
Alhamdullillah, aku masih punya pegangan agama, supaya aku sedar akulah seorang daripada hiasan dunia.
 
Wanita adalah perhiasan dunia, dan sebaik-baik perhiasan, adalah wanita solehah.
 
Syukur alhamdullillah, Thank You Allah.
 
"Dialah Allah Yg Menciptakan, Yg Mengadakan, Yg Membentuk Rupa, Yg Mempunyai Nama-Nama Yg Paling Baik. Bertasbih kepada-Nya apa yang ada di langit dan dibumi. Dan Dialah Yg Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana". (Al-Hasyr:24).

No comments: