Saturday, August 7, 2010

Bila Tujuan Tidak Jelas..

Satu hari di KLIA, seketika aku turun dari escalator selepas pemeriksaan keselamatan, aku berdiri di belakang seorang wanita, in her 20's. Pakai tudung ala scarf, yg agak pendek. Then rambut dia kat belakang terkeluar sikit.

Aku (dgn niat baik amal makruf nahi mungkar): Kak, rambut terkeluar dari tudung.

Cik Adik (sambil menjeling dengus kepada ku): Rambut saya memang panjang.

Aku (dgn rasa amat pelik) : Nak pakai tudung ke tak nak?

Cik Adik - cuba membetul-betulkan tudung pendeknya itu sambil menguis-nguis rambut yg terkeluar.

Apa punye pelik daaaa....kalau nak pakai, buat lah pakai betul2. Kalau rasa belum bersedia, hah apa lagik...bukak je la....buat confuse org bukan Islam jer kome ni laaaa....ini mesti kes terikut jugak si Idola ala ala Diva yg nak kena serang tuh....CTKD...mcm2 hal la diorang ni bila dah kaya dan ternama....

So moral of the story, wear it nicely when you are really ready. Tengok mcm kawan aku si Yatie tu, steady je free hair. Nanti satu hari aku doakan dia dapat hidayah dari Allah, insya Allah hajat dia akan termakbul. Mende ni tak boleh paksa beb.....

2 comments:

mrsloke said...

Sempat je kau nak kena kan si Yatie tu. Apa2 pun, aku pun nak AMIN jugak. Ha ha.

Noraidalin Buang said...

Bagus Izzat, mende baik kena segerakan. Insya Allah tak lama lagi lah tuh....