Saturday, May 30, 2009

May Wisdom Grows Along

Hari ini usia aku bertambah lagik satu angka. Cepat sungguh masa berlalu.
Aku plan nak publish cerita melawat Melbourne tu, tapi tak siap2 lagik karangan. Lepas tu nak masukkan gambar pulak, kena buat kat rumah. Memang lah payah. Hari tu update Facebook pun start pukul 12 malam sampai la ke pukul 2 pagi. Memula start pukul 11, lepas tu anak aku lepas sorang, sorang lagik kacau suruh naik atas tido. Lepas semua dah tido barulah boleh ber"facebook". Sejak ofis ni ban facebook, jarang sungguh dapat aku pegi korek cerita kat situ.

Besday aku ni kira dah start dalam 9 jam, tapi Mr. X macam lupa pulak nak wish. Sedih lah beb. Haha...tadi pagi2 lagi anak aku yg Husna tu dah kata "Hari ni besday Mama kan...". Oh, gumbira sikit rasa hati, sebab ada gak orang tersayang yg terdekat nak wish aku pepagi buto.

Semalam dekat ofis ni dah aku dah tiup kek, bersama dgn boss aku (besday dia 1 hari selepas aku daaa) and with 1 other colleague. Miss Tan dgn begitu baik telah membeli kek utk kami, so ada mini celebration kat ofis semalam petang. So dari segi tiup kek dan buat wish tu, kira dah selesai lah satu agenda, walau buat di ofis.

Terima kasih aku ucapkan pada kawan2 yg telah mengirim ucapan Happy Birthday, dan yg telah menyokong jatuh bangun aku dalam hidup beserta mendoakan kesejahteraan aku sekeluarga. Jasa kalian hanya Allah yang mampu membalas.

Oleh kerana aku baru seminggu balik dari the land of down under, aku nak tujukan lagi di bawah ni kepada semua wombats, wallabies, kangaroos and koalas yg sempat aku lihat, tapi tak boleh pegang sebab Victoria's Law prohibit from touching all their iconic animals.


Cobalah Untuk Setia - Kris Dayanti

Apalah mau mu kasih
Kau pilih diriku di dalam hidupmu
Nyatanya ku lihat kini
Tak bisa kau coba untuk setia

Sudah cukuplah sudah
Ku memberikan waktu
Kau selalu tak bisa mencoba untuk setia

Yang selalu ku inginkan
Yang selalu kunanti
Kau coba tuk mengerti
Apalah arti mencinta
Dan harus kau sadari
Bila ingin bersamaku
Jangan coba kau ingkari
Cobalah untuk setia

Apalah mau mu kasih
Kau pilih diriku di dalam hidupmu
Nyatanya ku lihat kini
Tak bisa kau coba untuk setia
Sudah cukuplah sudah
Ku memberikan waktu
Kau selalu tak bisa mencoba untuk setia

Masihkah aku di inginkan
Masihkah aku di dambakan
Masih ada waktu untukmu
Bersamamu akankah ku jalani hidup

Yang selalu ku inginkan
Yang selalu kunanti
Kau coba tuk mengerti
Apalah arti mencinta
Dan harus kau sadari
Bila ingin bersamaku
Jangan coba kau ingkari
Cobalah untuk setia

Semoga dengan pertambahan usia ni, aku menjadik seorang insan yg lebih tabah menghadapi segala dugaan Yang Maha Esa, insya Allah. AMIN.

6 comments:

umie zazzy said...

Happy Belated Birthday Dalin !

hurul said...

happy birthday..!!

MatSalim said...

i tot i see somethin behind the smoke screen.... its not self doubt right? happy belated birthday dalin....

p/s: munchy's banned facebook... what daa...

Noraidalin Buang said...

Thank you guys.

akmalhizam said...

aku siap nyanyi lagu hepi besday kat kau aritu kan...
anyway, that was before i made you 'terribly pissed' with me.

happy 17th(x2) birthday!

Noraidalin Buang said...

That's what we call mood swing. Kira aku ni pompuan normal la beb.