Thursday, December 17, 2009

Green Car Admirer

Semalam, dalam aku terkocoh-kocoh nak cepat pegi meeting sebab dah lambat, ada seorang worker ni panggil aku macam ada perkara urgent yang amat. Umur pakcik ni dalam lingkungan 50-an, nampak masih segak dan smart orangnya. Aku nak cepat meluru ke arah kereta, dia pulak nak stop aku nak tanya something yg mmg nampak mcm urgent giler lah. Rupa-rupanya:
 
Admirer: Kereta awak tu berapa ribu?
 
Aku yg terkezut: RMXX,000. Minat ke? Dah boleh lah...dah nak pencenkan....
 
Admirer: Ini kereta latest trend ni. Tinggal orang rumah dgn saya je, nak lah cari kereta baru sikit..
 
Aku yg dah cool sikit: OKlah tu....(sambil buat2 senyum dan nak blah cepat sebab I'd better be in the meeting room earlier than my boss).
 
Aku rasa pakcik ni dah lama giler dok peratikan kereta aku. Nampak gaya mcm dia dah lama sangat tunggu peluang nak tanya aku soalan cepu emas ni. Gelodak jiwanya yang meronta untuk menanya soalan ni begitu terserlah di wajahnya.
 
Beli je lah pakcik...although on the other hand, aku rasa better lah dia invest duit EPF dia tu. Kang nanti tergolong pulak dalam kumpulan mereka yg telah berjaya menghabiskan duit simpanan EPF dalam masa 3 tahun selepas bersara. Lepas tu camne nak survive...tapi kang membebel byk2 kat pakcik, mcm kesian lah pulak...

No comments: