Thursday, December 10, 2009

Series of Frustrations

Gambar satu accident di hiway Pasir Gudang, waktu lunch. Camne kete Myvi Hitam tu boleh terpusing dan terperuk kat bawah lori....samada dia terbang dari jalan sebelah, atau lori sudah hentam sangat kuat dari belakang dan telah berjaya memusingkan kereta tersebut.

Aku frust sebab nak cepat, tapi jalan jam. Lepas tu teringin pulak nak rakam gambo ni, sebab accident mcm ni is very typical on this stretch. Dah ramai betul mangsa korban kat this stretch. We call this stretch tempat kelapa bakar - sebab dulu ada org jual kelapa bakar petang2 kat area jalan Masai Lama tu. It's actually a very hilly road and stright. Maybe sebab org frust the stretch before tu selalu jam, so bila sampai sini ramai lepas tensen tekan pedal minyak. Inilah contoh padahnya.

Aku pun frust sebab aku ada banyak sgt cerita nak tulis tapi sejak company aku block blogspot, aku tensen....nak carik masa buat kat laptop, sgtlah susahnya.

Aku frust jugak sebab semalam ada mende yg aku rasa aku tak dpt buat dgn baik. Semalam aku pegi satu career assessment. Dia nak menguji aku ni layak naik pangkat ke tak. Kalau naik, setakat mana aku boleh naik. Ujian dia punye lah payah. Nak berlakon mcm tak boleh, sebab dia assess thru ko punye respon email, respon to a distress phone call, unhappy customer, lepas tu kena present business plan pulak. Semua dalam masa a few hours. Pengsan makcik. Lelama makcik jadik - que sera sera - what ever will be will be, the future not us to see, que sera sera. Good luck lah aku nak dapat result dia bulan depan.

Aku frust jugak sebab adik ipar aku buat majlis kahwin hari sabtu kedua, maknanya makcik kena amik cuti, padahal cuti tinggal 1 hari....lepas ni aku dah tak boleh cuti lah...adik ipar aku punye isteri baru rupanya 3 tahun lebih tua dari aku...dahsyat sungguh adik ipar aku.


Enoughla kan about the frustrations...on the other hand, I'm quite happy that my long lost friend managed to contact me back after all the years. Thanks to Facebook!

No comments: