Wednesday, December 17, 2008

Jangan Kau Coba!

Eh aku tak fahamlah. Aku ingat kes Abby antara yg paling teruk aku pernah dengar dalam kes penganiayaan kepada seorang isteri yg sedang mengandung dan kemudian masih dalam pantang tapi harus menghadapi kerenah hamba Allah bernama suami. Rupa-rupanya ada seorang kawan aku di ofis yg kena lebih teruk dari tu. Masya Allah...ke mana menghilangnya spesis lelaki yg tak berapa soleh pun takpelah, at least adalah sikit sifat tanggungjawab kepada keluarga. Astaghfirullah...ke planet mana mereka?? Apsal la byk sgt kisah spesis lelaki ala2 Norman Hakim ni semakin membiak di luar kawalan?

Baru pagi tadi aku confirmkan dgn si tuan punye badan setelah aku "terdengar" satu kisah tak berapa sedap tapi telah disampaikan kepada aku. Ingatkan pompuan kaki gossip, mak aiii, lelaki lebih teruk lagik. Yg sampaikan cerita ni kat aku pon lelaki juga. Sebab aku rasa tak sedap, dan ingin membantu apa2 yg patut, aku beranikan diri utk confront kawan aku ni. Aku memang plan dari hari tu nak jumpa dia, tapi tak berkesempatan, tetiba je pagi ni dia muncul depan mata. Terus aku tarik dia masuk bilik gelap. Memang betul kata experts, antara manusia ni ada aura atau gelombang mikro yg kita sebenarnya tak nampak, tapi boleh travel antara kita. Bila kita memikirkan sesuatu mengenai seseorang, org itu akan dpt aura apa yg kita sdg fikirkan. Mcm ajaib pulak. That's what exactly happened to me this morning.

Dia mengaku benar, suami start having affair when she was at early stage pregnancy 3rd child. Throughout pregnancy, suami selalu takde rumah and nafkah tak beri. And the most cruel of all, suami telah memfailkan kes cerai di mahkamah the day she gave birth to the poor child. Apa punye manusia daa....agaknya bila seorang suami bercinta dgn pompuan lain, akal yg 9/10 Allah beri tu dah tinggal 0 tak? Macam betul jer teori aku ni...

Now, kawan aku dah go on with her life, rise up from all the pain and couldn't care less of what happen to the ex. The opposite is true for the hubby. Suami menderita. Bisnes lingkup. Hidup serabai. Inilah balasan Allah pada orang yg menganiaya orang lain.

Lesson learn : Jgn sesekali menganiaya seorang isteri, terutama masa dia tgh pregnant. Malaikat jaga ibu pregnant ni tau. Ha...kena lah padahnya kalau nak cuba.

2 comments:

Yummy Yum said...

Hi Dalin...species Norman Hakim memang ada kat mana2...kat ofis aku yang kecik ni pun ada jugak species keparat camtu...the husband, the wife and the 'tak tau malu punya pompuan' pun ada jugak kat sini, and the worst thing is they are all in the same department, aku memang hangin dengan orang macam ni

Noraidalin Buang said...

Aku rasa Norman Hakim kena pegi jabatan yg utk buat trademark/copyright la. Nama satu species lelaki yg .... (apa ek, takde perkataan baik yg aku boleh ucapkan). Kang kalau aku sumpah seranah, lower aku punye standard je. Buat abeh boreh...