Wednesday, February 11, 2009

Nampak Macam Happy

Hari ni di pantry office ada orang tanya kat aku.

Someone: Apa rahsia you look happy walaupun kerja banyak ye?

Dalam hati aku berkata : Aku layan Facebook sambil kerja kalau aku tension. Ataupun chat dgn org kat gmail (Akmal selalu jadik mangsa). Tapi sekarang gmail problem connection selalu sgt pulak…so, Facebook la..

Tapi mulut aku berkata sambil tersenyum: Jangan lah serius sangat hal kerja. Memang la kerja tu serius, tapi jgn sampai tension.

Someone: I selalu take things seriously. Sampai sakit dada and kepala pikirkan hal kerja.

Dalam hati aku berkata : Ko tak tahu, aku pernah menangis hal kerja pun ada. Ada lah 2-3 occasions. Tapi lepas tu aku menyesal. Buat buang air mata jer. Baik aku menangis ketika tahajjud.

Tapi mulut aku berkata sambil tersenyum: Jgn lah sampai tahap tu. Sakit nanti susah

Rupanya ada orang nampak aku ni happy go lucky je masa kerja. Gerenti dia tak pernah masuk meeting yg aku chair then ada org mencabar aku tanpa asas kat meeting tu. Berangin satu badan dan berasap satu kepala. Cuma takde adegan tumbuk meja jer (giler ganas...). Head sebelum aku pernah baling botol air mineral ke papan projector tu menghadapi kerenah orang2 nih. Tapi aku sudah belajar satu mende. Untuk menerima dan kemudian, melepaskan. Untuk capai tahap ni, kena lalui beberapa ujian mental dan spiritual. Kalau orang tak nak terima perubahan, aku biarkan. Dah penat buat selling-buying ideas ni la wei…kau nak terima – kau buat. Kau tak nak terima – tak payah buat. Habis cerita. Aku dah penat bawak beban ni lah. As long as aku jalankan tanggungjawab dan amanah yg diberi, the rest is up to you.

Layan facebook kalau tension - guaranteed a pressure buster.

No comments: