Friday, January 16, 2009

Very Low Cut

Ditakdirkan aku kena pegi satu forum ni next week. Petronas Project Management Forum - to share knowledge and experience among the project management fraternity. Untuk 2 hari, lepas forum ada dinner, bertema pulak tu. Inilah posternya.


Nak kena pakai seluar jeans??? Baru aku sedar, dah lama aku tak pakai seluar jeans sebenarnya. Dah agak dewasa ni, banyak pakai khakis la...So, kenalah pegi carik to suit my latest body fit. Huhu..survey punye survey, rupanya aku ni dah out of fashion jugak. Masuk kedai Padini, test semua pattern, takde satu pun yg berkenan. Then masuk kedai lain pulak. A few lah jugak. Levi's tak mau, nanti sokong Jews pulakkan? Dah lelama baru aku perasan, semua pattern jeans pompuan sekarang ni jenis very very low cut. Di bawah pusat. Memang aku lemas dan geli. Ni yg jenis kalau duduk kat lantai, or tonggeng sikit, akan nampak mende yg tak sepatutnya boleh nampak. Sungguh tak patut. Bila tanya sales girls/sales boys - ini fesyen terkini kak. Yang high cut tutup perut susah dah nak jumpa kak.

Ayoyo...lastly, aku jumpa pattern satu yg tutup perut, kat Ti:zed brand Lee. RM100++ jugak lah. Baru rasa selamat dan selesa. Aku akan padankan dgn vest jeans zaman tok kaduk yg aku beli masa student yg US dulu. Terperap dlm almari dah lama giler. Boots pulak ada, tapi malas nak bawak, so pakai je lah formal shoes yg bertutup. Tudung nak match pulak problem. Kang jadi mcm Bienda, takut Mr. X aku marah...so, aku akan try jadik muslimah solehah yg rugged lah nampak gayanya.

Hmmm...adakah aku dah ketinggalan zaman dalam berfesyen? Oh tidakkkkkkkkkkkkkk....semua salesgirls/salesboys mcm pelik jer bila aku carik seluar jeans yg tutup perut...iskkk..sedih betulll....

2 comments:

akmalhizam said...

My wife was in the same predicament as yours when I went with her to a jeans outlet. Ultra low cut, I wonder what kind of underwear would they wear. The zip fly mostly are about 2", and recently I saw one displayed with only about 1".
Tough, eh.
And what's up with see-through baju kurungs?

Noraidalin Buang said...

See thru baju kurungs only suitable for dinner or majlis kahwin lah..dalam kena pakai baju lengan panjang yg complete. Kalau pakai tube, separa terdedah la kira. Nampak macam moden, tapi at the expense of the essence of being a pompuan melayu terakhir pulak. Sungguh tak sesuai...